Ontzwangeren



Ontzwangeren

 

Negen maanden lang heeft je lichaam zich naar de bevalling toegewerkt. Nu zit je kindje niet meer in je buik en zal je lichaam zich opnieuw moeten aanpassen aan een nieuwe situatie. 

Je zal moeten ontzwangeren. Hoe lang dat duurt, hangt af van je conditie en hoe je bevalling is verlopen. 

Hier zijn wat tips om ook deze tijd goed door te komen.

Accepteer
Het ligt misschien wat voor de hand, maar probeer te accepteren dat je lichaam
nog niet de oude is! Sommige vrouwen voelen zich een maand na de bevalling weer
prima, bij andere kan het wel een jaar duren. Luister naar je lichaam en doe
het rustig aan.

Rustig sporten
Begin, zodra het kan, (weer) rustig te sporten. Zo bouw je je conditie op en
verstevig je je spieren. Daardoor voel je je ook beter.

Nieuwe kleren
Zorg dat je er leuk uitziet! Gun het jezelf om wat mooie nieuwe kleren te kopen
en naar de kapper en/of schoonheidsspecialiste te gaan. Natuurlijk heb je als
jonge moeder veel meer belangrijke dingen te doen, maar als je goed voor jezelf
zorgt, wordt iedereen, ook je baby, daar beter van!

Tijd voor mij
Zorg dat je elke week wat tijd voor jezelf inroostert zodat je even uit je
moederrol kunt stappen en alleen maar aan jezelf hoeft te denken. Wellicht een
goed moment om te sporten, lekker te tutten of bij te kletsen met een
vriendin.

Niet perfect
Laat de boel de boel. Het hoeft niet allemaal perfect te zijn. Als je moet
kiezen tussen een wandeling in de zon of je huis opruimen… dan kies je
natuurlijk voor die wandeling! Die troep komt later wel (of niet)!

 

Dit artikel is afkomstig van:

Vrouwonline

Vrouwonline.nl is al ruim tien jaar dé vrouwensite van Nederland. Informatief, gezellig en een tikje gewaagd. Helemaal voor de vrouw nu.


Geef een reactie


Deel dit artikel

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

5 × drie =